Cateva conceptii gresite despre repararea telefoanelor

Majoritatea persoanelor, cand aud de service-uri pentru telefoanele mobile, incearca sa se eschiveze, sa evite si sa faca reclama negativa, iar acest lucru se intampla din cauza pseudo-specialistilor care au scazut reputatia acestei industrii prin inselaciuni si preturi exagerat de ridicate.

Technicians working on electronics or motherboard

In urmatoarele randuri puteti afla mai multe despre conceptiile pe care oamenii le au atunci cand vine vorba de service-urile de electronice.

1) “Singurele persoane care imi pot repara telefonul sunt tehnicienii autorizati”

Pentru a opera un service de reparatii nu este nevoie de nicio diploma de tehnician (cu exceptia unor state unde se cer astfel de certificari). In timp ce aceste certificate pot fi luate prin training-uri (scoli) autorizate, exista foarte multi specialisti care nu au facut nici macar un curs in domeniu. Acesti tehnicieni se folosesc de resursele valabile atat pe internet cat si offline pentru a invata cum sa repare telefoane singuri, in loc de a plati pentru scolile autorizate taxe destul de ridicate. Acest tip de tehniciei sunt, uneori, chiar mai buni in domeniu decat cei care fac diferite cursuri.

2) “Daca duc telefonul la un service si mi-l desface, voi pierde garantia.”

Daca aveti un iPhone sau un Samsung cu un ecran spart sau cu o alta problema asemanatoare, garantia limitata de un an este deja pierduta. A va duce la un service autorizat nu va dauna deloc, atat timp cat oricum nu mai aveti garantie. Proprietarii service-urilor vor incerca sa va convinga sa cumparati un alt telefon in loc de a-l repara pe cel deja existent. Angajatii magazinelor de reparatii vor incerca intotdeauna sa faca ce le sta in putinta pentru a va repara telefonul fara a fi nevoiti sa cumparati altul nou – iar in 9 din 10 situatii veti scapa mai ieftin reparand dispozitivul decat daca o sa cumparati altul.

3) “Costa prea mult reparatia telefonului meu.”

Aceasta afirmatie este subiectiva, insa, multi consumatori au impresia ca ii va costa mai mult sa repare un produs decat sa il inlocuiasca. De exemplu, cat de mult costa repararea unui iPhone?  Noi intrebam regulat persoanele din domeniu despre preturile la reparatiile iPhone-urilor, iar preturile nu sunt atat de mari. Conform datelor pe care le-am colectat in luna Septembrie, 2014, costul mediu pentru repararea unui iPhone 5 este de 300-400 de lei, iar acest pret alunga intotdeauna clienti. Comparand service-urile de reparatii cu cele de schimb, pretul pentru repararea unui iPhone este mai scazut.

4) “Service-urile de reparatii sunt inselatoare, iar tehnicienii nu sunt autorizati.”

Asta este momentul in care publicitatea, multumirea clientului si valorile morale ies in fata. Din pacate, ca in oricare industrie din lume, peste tot exista patroni care mint clientii si pe care ii dezamagesc, oameni care nu fac nimic altceva decat sa strice reputatia industriei. Singurul mod in care se poate lupta cu acest lucru este transparenta in business-ul pe care il conduceti si sa fiti deschisi la cererile clientilor, in asa fel incat sa ii multumiti. Promovati afacerea intr-un mod in care sa atrageti clientii. Aduceti-le la cunostinta potentialilor clienti de ce service-ul dvs. este diferit si cum puteti rezolva problema lor. Fiti deschisi, onesti si aveti grija sa va multumiti intotdeauna clientii. Cu fiecare client apare si oportunitatea de a schimba sau a creste reputatia industriei.

5) “Telefonul meu nu poate fi reparat.”

Stati linistit, se poate. Promitem!